Wednesday, July 20

HATI TERGURIS


HATI TERGURIS TATKALA KESANGGUPAN SEORANG 'KAWAN' LAMA YANG meletakkn diri aku dlm keadaan yg sangt bersalah di matenye!

argghhhh...aku tertekan Ya ALLAH...
hamba-Mu ini ingin penawar untk di berikan padanya~...

adakah yg aku buat semua perkare yg baik die tidak nampak.... walau sekecilpun? tidakkah??
lantas, pabila berlaku satu perselisihan faham yang ditimbulkan oleh dirinya aku sendiri yg dia tidak suka..walau sekecil zarah pun... die tetap menghentam bagai nak rak!!
demi ALLAH, sesungguhnya hatikulah yang sepatutnya merasa pedih dan sakit hati dengan tindakan dia...
namun tidak pernah sekali aku mengadu kepada orang lain tentang perbuatannya yang menyakitkan hatiku...
aku jaga air muka dia, tapi dia...langsung tidak...malah perkara yang kecil itu pun dibesar-besarkannya...

pernah ku ingat suatu masa dahulu sebelum aku kenal die lebih rapat... die bnyk menasihati diri ini,..aku sedar..aku pun xlah baik sngt ,bnyk kekurangn dn kelemahan... bagusla die mentarbiah aku... aku suka cara die, tp die bergurau.. die xfiker perasaan aku.. dlm hati die.die bergurau sebab nak main2... main2 die tuh xsemain2 aku... aku ni cepat terguris~

hatiku lemah untuk memaafkan perbuatannya kepadaku yang sudah berkali-kali membuatkanku sakit hati...
tapi, apakan daya, aku hanya insan biasa...setiap perbuatannya, aku sudah maafkan...walaupun hatiku sakit tatkala teringat dengan perbuatannya...
inilah yang dikatakan...
HARAPKAN PAGAR
PAGAR MAKAN PADI...

sebab itulah, setiap kali aku dalam kesusahan dan kesempitan, aku tak pernah mintak tolong dia lagi dah...aku akan memilih orang lain yang ikhlas membantuku daripada meminta tolong daripadanya...

YA ALLAH...AKU MEMOHON PADAMU
HAPUSKANLAH KESAKITAN YANG KUALAMI INI
HAPUSKANLAH TITISAN AIR MATAKU INI
HAPUSKANLAH SEGALA INGATAN PENGORBANANKU KEPADANYA

SEMOGA DENGAN TERHAPUSNYA SEMUA INI,
LEBIH SENANG UNTUK DIA MEMBELA DIRINYA
DARIPADA MENGAKUI KESALAHANNYA KEPADAKU
MAKA, AKU HANYA AKAN MENERIMA SAHAJA SEGALA TUDUHAN DAN CERCAANNYA KEPADAKU

DENGAN ITU AKU AKAN TERMASUK DALAM GOLONGAN ORANG YANG DIFITNAH DAN TERANIAYA
MOGA AKU BEROLEH SYURGAMU YA ALLAH...

JADI INGATLAH WAHAI MANUSIA,
DALAM HIDUP BERMASYARAKAT DAN BERKAWAN
JANGANLAH KITA MENGGURISKAN HATI MEREKA,
KERANA DOSANYA SEPERTI KITA MENGANIAYA MEREKA.
tapi aku nk kau mcm dulu2... aku harapkau maafkn aku ..dan aku juga telah maafkn kau... lepas ni,kalau kau tngok aku dah berubah.. kau jngn nak tnye kenape lagi;; kau ingt satu bende je.. kau kawan aku yg baik dan kau juga pernah sakitkn hati aku lebeh dr yg lain.. ye ye,aku tahu..aku ni xsehebadt kau dlm kelas... xsehebadt kau di luar.. xsepintar diri kau. 
yela..kau pun kate kan.. aku ni teruk.. susah nk berubah.. semua ckgu pun marah2 aku.. 
yes i know! 
tapi kau xrase ape yg aku rase..
kau raselah kalau satu hari mak kau pergi..dn tika tu kau perlukan mak kau..
ape perasaana kau,.
lepas tu kau pergi ke sekolah.. xboleh fokus langsung..
then kawan2 pulak maki maki,,caci caci... kutuk2,
kawan2 kau niat nk bergurau...
balik rumah,kau nak ngadu kat sape??
ayah kau xhirau kau lagi.. ayah kau dh kawin lain...
dlm dunia ni.. kau ade sape??
semua dh maki2... kau ade ALLAH je..
die je tmpat nk mengadu..
kau bayngkn la.... gurau yg kau dh bg kat aku selame ni...
kau nk sebut tentang TERKILAN bile kau nk marah aku..
kau kene bygkn kalau kau ade dlm keadaan aku...
aku tahu.. kau memang bagus.. tp jngnla kau gunekan aku sbagai bahan mainan kau yg kau selalu nk bermain tuh..
aku tahu aku ni sape..
jijik sngt kan d mate kau...
aku nk mintak maaf sbb aku xdpt jadi kawan yg mcm kau nak..
kau nak kawan yg HOT2 je...
seHOT mane pun orng tuh... api neraka lagi HOT la...
aku doakan yg kau dan aku jadi kawan yg baik sngt2.. harap kau dpt tolong aku dlm susah dn senng..
assalamualaikumm
aku tahu,satu hari kau akan bace juga post ni.. ramai yg pot pet pot pet

Yang Benar,
kawn yg anggp kau mcm abg die

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kamu orng yang ke berape entah