Monday, August 22


saya sudah jatuh..bukan jatuh tangga, tapi jatuh cinta dengan dia..

Salam alaik! Hee, aku cuma nak bagitau yg aku telah jatuh cinta. Hah? Kepoh2 apahal? Org lain pun jatuh cinta jugak. Tapi jatuh cinta aku ni lain. Hee, aku jatuh cinta dengan…

LAGU BINNABIL HUDA!


Sumpa aku suka gila lagu ni. Mehla join aku nyanyi! Hahaha, malu2. Tapi aku mmgtabik ngan pencipta lagu ni. Tengok! Sapa kata nasyid tu tak best? Habaq mai sikit kat aku. Haaa, tau takott. (AKU DAH ADE ALBUM DIE OK~ AHAHHAH SYAZANA YG BAGI :D TANXX ZANA)

Kat sini aku sertakan lirik and terjemahan lagu Binnabil Huda nyanyian Unique (Unic). Ini lah salah satu cara utk kita berselawat mengingati junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. Kalu buleh hafal, time2 lapang buleh selawat. Lagu ni senang nak ingat. Jomm layannn!


Binnabil huda Ya Rasulussalam
Wayamursala rahmatan lil anam
‘Alaikassolatu wa’alaikassalam
Wasohbika wattabi’inal kirom
Dengan Nabi yang membawa hidayah
Wahai utusan rahmat sekalian alam
Selawat salam pujian untukmu
Para sahabat juga tabi’in yang mulia.
Binnabil huda nahnu jundul huda
Sanabqi ‘alal ‘ahdi tulul mada
Bazzhalnaddima wartadhoinar-roda
Li nashril huda Ya Rasulussalam
Dengan Nabi yang membawa hidayah
Kami sambung perjuangan sucimu
Berkorban jiwa raga untuk agama
Janji taat setia selamanya
Ya Mustofa Rasullallah
Ya Sanadi Ya Sayyidi
Wahai yang Terpilih, Utusan Allah
Kau sandaranku, Pemimpinku
Sollu..Sollu, sollu, sollu..
Allahumma solli wassallim ‘ala sayyidina Muhammad wa aalihi Muhammad
Allahumma solli wassallim ‘ala sayyidina Muhammad wa sohbihi Muhammad
Mari selawat beramai-ramai
Ya Allah, selawat atas baginda Muhammad, dan keluarganya
Ya Allah, selawat atas baginda Muhammad dan para sahabatnya.
Binnabil huda nahnu jundul huda
Sanabqi ‘alal ‘ahdi tulul mada
Bazzhalnaddima wartadhoinar-roda
Li nashril huda Ya Rasulussalam
Dengan Nabi yang membawa hidayah
Kami sambung perjuangan sucimu
Berkorban jiwa raga untuk agama
Janji taat setia selamanya
Ya Shafi’ie Khuz biyadi
Ya Rasullallah, Habiballah
Huwal Hadil Basyir
Wahai yg memberi syafaat ambil/pegang tanganku,
Pesuruh Allah, Kekasih Allah,
Dialah petunjuk, dialah pemberi khabar gembira.
Sollu,sollu, sollu, sollu..
Allahumma solli wassallim ‘ala sayyidina Muhammad wa aalihi Muhammad
Allahumma solli wassallim ‘ala sayyidina Muhammad wa sohbihi Muhammad
Mari selawat beramai-ramai,
Ya Allah, selawat atas baginda muhammad, dan keluarganya,
Ya Allah, selawat atas baginda muhammad dan para sahabatnya.
Shafi’una..shafi’una..shafi’una..shafi’una..
Wahai yg memberi syafaat,

Rasulallah..
Habiballah..
KeNabiyallah..
Sofiyallah,


Pesuruh Allah,
Kekasih Allah,
Nabi Allah,
Pilihan Allah,

Ya Allah, selawat atas baginda muhammad, dan keluarganya
Ya Allah, selawat atas baginda muhammad dan para sahabatnya
Ya Allah, selawat atas baginda muhammad, dan keluarganya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kamu orng yang ke berape entah